vrijdag 27 april 2018

Veldhovense parken

Donderdag 26 april, wandeling in Veldhoven met 18 deelnemers.

Dit is een wandeling die we al eerder gelopen hebben, maar ik heb hem niet voorgelopen.
Dat was te merken. Al bij aanvang was ik bijna de verkeerde kant opgelopen. Gelukkig was de coach die deze wandeling heeft uitgezet er om me daarbij te assisteren.

We zijn vanaf het Tweespan, het verzamelpunt, vertrokken richting het park dat tussen Zonderwijk en ’t Look ligt. Daar zijn ze waterkelders aan het aanleggen waardoor we wat andere paden moesten volgen om op uit Sondervick te komen.
Vandaar via de groenstrook naar de kinderboerderij Hazenwinkel. Even de nieuwe kiosk bewonderen. Deze wordt gerund door vrijwilligers en een aantal bewoners van de Severinus. Vanaf nu kunnen de kinderen naar de wc indien nodig en de (groot)ouders koffie of iets anders kopen.

Door de speeltuin gaan we naar de rotonde en dan rechtsaf via het volgende park richting Oerle. Dan verder via de bijenhouders vereniging Ambrosius door weer een ander park naar de wijk Heikant.

We pauzeren bij ‘Plaza Heikant’.
Na de pauze ga ik weer de verkeerde kant op!
En gelukkig komen we er snel achter en wordt dit hersteld.

De terugweg gaat door de Heikant, via de Casimirschool, naar het volgende park en dan richting ’t Look.
In deze wijk zijn ze de wegen aan het renoveren. Dit bekijken we door de nieuwe doorloopjes te nemen. Ik moet zeggen: het is goed opgeknapt. Het ziet er nu vriendelijker, gezelliger uit.
Nog even een doorsteekje door het park naar Zonderwijk en dan zijn we weer bij het verzamelpunt.
Zoals je ziet heb ik deze keer weinig foto’s gemaakt, vandaar deze uitgebreidere beschrijving.